Thursday, October 21, 2010

PENGLIBATAN PEGAWAS PPDa SERTA PELAJAR – PELAJAR LAIN

Peranan pegawas ppda

*                 Beberapa pengawas PPDa yang terlibat membantu membuat kerja-kerja pengurusan fail yang telah dilakukan pada hari Sabtu di Bilik Kaunseling sekolah.   
Kerja-kerja pemasangan papan lapis di laluan blok Tingkatan 5 yang telah dilakukan oleh beberapa orang pengawas PPDa pada minggu kedua bulan Ramadhan.
*                      Kerja-kerja mengecat besi tangga di sepanjang laluan ke lorong PPDa yang telah di lakukan pada hari Sabtu oleh beberapa pengawas PPDa dan pelajar lelaki yang tinggal di asrama. Sebelum kerja-kerja mengecat, semua cat lama besi tangga dikikis dan digosok dengan menggunakan kertas pasir terlebih dahulu.


*                              Pengawas PPDa turut berperanan menyusun bahan-bahan serta informasi yang telah disediakan ke setiap lorong PPDa seperti yang telah dirancangkan.

     Beberapa pengawas PPDa yang terlibat dalam aktiviti membuat carta organisasi PPDa.


*                         Pengawas PPDa yang dilantik adalah pelajar yang komited melaksanakan tugas dan kreatif dalam mencari bahan untuk sudut PPDa. Berikut adalah beberapa gambaran pengawas PPDa yang sedang mencari ranting kayu untuk dijadikan pohon info di sudut PPDa.


*                        Beberapa pengawas PPDa yang sedang mencari bahan untuk menyediakan replika kubur untuk untuk di letakkan di lorong terakhir PPDa

*                   
                                                    Penglibatan pelajar lain
            
     
           Selain daripada pengawas PPDa, terdapat juga beberapa pelajar yang tidak dilantik memberi sumbangan tenaga dan idea dalam aktiviti membangunkan sudut PPDa.

Mohd. Fairulmizam (4 Sains ) membantu mencari ranting kayu untuk dijadikan pohon info di sudut PPDa.

Abdul Hadi (4E ) membantu dalam aktiviti mengecat tangga di sepanjang lorong PPDa.
Montasil (4 Sains ) membantu mencari bahan dan informasi PPDa dari internet
 Mohd. Shahriman (3A) yang membantu dalam aktiviti mengecat tangga di sepanjang lorong serta membuat carta organisasi PPDa
Montasil (4 Sains ) & Norman (5A )  
 bersama-sama membantu menyediakan bahan pameran untuk sudut / lorong PPDa



Mohd Hijrah (5A) sedang membantu Ibrahim menampal gambar-gambar aktiviti yang telah disertai pelajar untuk pameran.
Norman (5A )membantu menyediakan bahan pameran untuk sudut / lorong PPDa

No comments:

Post a Comment